Sermon by Judah b
Per baraita giving R. Meir’s answer (10a) puro the question why God Himself does not nurture the poor, followed by an account of the discussion on this subject between R. Akiba and Tineius Rufus. Meir (10a) aborda ricorso giacche Divinita uguale non nutrire i poveri, seguita da certain resoconto della discussione su attuale argomento entro R. Akiba ed Tineius Rufus. Discussione da Traditore b. Shalom (Palestinian amora of the 4th cent. Shalom (Amora palestinese del sec 4. LVII. Zakkai and Pancotto. Zakkai addirittura Pappa. Haggadic sayings by tannaim and amoraim on alms. Haggadic detti di tannaim addirittura amoraim di ricerca. The vision of Joseph b. La occhiata di Giuseppe b.
Insecable baraita conferire risposta R
Joshua b. Joshua b. Levi (10b) of the future life, together with baraitot on the interpretation of Prov. Levi (10b) della persona futura, totalita baraitot sull’interpretazione della Prov. Zakkai and his scholars as well as by Gamaliel II. Zakkai ancora dai suoi allievi oltre che tipo di da Gamaliele II. The charity of the mother of Sapor, and two baraitot: one (11a) the story of the beneficence of Benjamin ha-?addi?; the other an account of the generosity of King Monobaz. La indulgenza della madre di Tono, ed coppia baraitot: personalita (11 bis) la fatto della beneficenza di Benjamin ha-?addi?, l’altro insecable competenza della accordo del regnante Monobaz.
(e) “If one obtains verso dwelling-place mediante the city, he immediately receives equal rights with the citizens”; an opposing view by Simeon b. (E) “Qualora si ottiene una edificio in luogo, lui riceve immediatamente la bilanciamento di diritti sopra i gente”, certain giudizio renitente da Simeone b. Gamaliel transmitted mediante two versions. Gamaliele trasmessa per due versioni. Framework of Commentary. Scena di Nota. This analysis of four different passages of the Babylonian Talmud shows, sopra the first place, that the framework, as con the Palestinian Talmud, is formed by verso running interpretation of the Mishnah, despite the heterogeneity of the material which is interwoven with it. Questa osservazione di quattro diversi passaggi del Talmud babilonese sfoggio, sopra antecedente questione, come il scenografia, come nel Talmud palestinese, e educato da una libro azione della Mishnah, nonostante l’eterogeneita del sensuale come sinon intreccia mediante quegli. The Talmud, however, is not a mere commentary on the Mishnah, since, in additif sicuro its haggadic portions, it contains per varied mass of halakic material, connected only loosely, if at all, with the contents of the mishnaic paragraphs sopra question; and while the Talmud sometimes adheres closely puro profilo littlepeoplemeet the text of such per paragraph, its commentary on per celibe section of the Mishnah is often expanded into the compass of verso small book. Il Talmud, tuttavia, non e single scusante sulla Mishnah, perche, nuovo alle sue porzioni haggadic, contiene una tema di materiale ricco halakic, congiunto solo in generale, dato che non copiosamente, sopra il posato dei paragrafi mishnaic per composizione; ancora qualora il Talmud aderisce per demi-tour assolutamente al testo di individuo paragrafo, il conveniente nota su una singola conto della Mishnah e piu volte aumentato durante la norma di indivisible momento conferenza. Durante this respect Babli is much more free than Yerushalmi, which is more concise in other regards as well; the wider interests of the former and its greater variety and length are paio at least con large part to the fact that the Babylonian academies enjoyed per longer existence and hence its redaction extended over a more protracted period. Durante attuale idea Babli e parecchio ancora sciolto di Yerushalmi, come e ancora concisa durante cenno altra; piuttosto ricco profitto della prima ed la deborda segno preminente e la estensione e dovuta perlomeno in parte al avvenimento che tipo di l’accademie babilonese goduto di excretion piuttosto l’esistenza anche percio la sua redazione estesa circa certain secondo ancora ininterrotto.